torsdag 27 maj 2010

Genomförande: Kort munktröja



Jag äger en munktröja med en trasig dragkedja som är oduglig.

Klipper bort dragkedjan, tätt intill tröjkanten, sprättar ej bort den. Klipper av munktröjan så att den blir kort-kort.


Syr på en ny dragkedja, syr på den en bit upp, så att jag kan sy en fåll sedan.

På tröjans ena axel är det fullt av små hål (min kanin som tuggat), Det stora stycket som jag klippt av på nedre delen av tröjan tar jag och klipper långa remsor av och overlockar kanterna. Frida i klassen har en svart kofta/tröja som jag tycker är snygg med några slags veckade blad på ena axeln. Kände att detta kunde vara något för min stackars tröja. Jag veckar ihop remsorna så att hålen blir täckta.


Nålar fast! och provar framför spegeln, ändrar lite, sätter till en remsa till, osv.


Jag syr på remsorna förhand med svart sytråd.


Färdig! (också har jag sytt på min tagg "sonical.")

1 kommentar: