torsdag 16 december 2010

Jag provade att dra trådarna till spiken, och jag känner: det kommer att funka! det kommer att bli riktigt fint. De nedre spiken blir dalgången, det får vara ca 6-7cm mellan de större spikarna som fungerar som "nav" åt tråden. Ståltråden kändes lite gömd, så jag målar den svart och de små spikhuvuden. Jag får införskaffa svart ståltråd, lite tjockare till nästa slinga tongångar.


Jag fick till Visalingo, som får sättas dit senare någonstans, också den ska förstås "sväva" med hjälp av spik. Bakgrunden kommer att målas i svaga nyanser av garnernas färg, så att bakgrunden också kommer till sin rätt. Jag märker att det blir förändringar i materialanvändningen, men jag ser inte det som något fel. Lite färg skulle eleverna också få använda i sina projekt! Träna på att spika får man göra i alla fall! Det här är slöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar