onsdag 3 mars 2010

Nu blir det dagar framför mina symaskiner -mina fina vänner! Jag är så glad för vi har sömnad och jag har fått massa idéer till saker att sy. Jag kommer nog smyga hem till min egna syhörna för att kunna helt koncentrera mig på att skapa...det är ju mysigare hemma...


Jag var ute och promenerade i stan och jag hittade bästa textilbutiken som finns i Göteborg! För 5 år sedan när jag gick på en folkhögskola åkte vi till Göteborg på klasstripp och då gick vi på den affären. Jag hade aldrig kunnat tro att jag bara skulle hitta den där på en promenad mot järntorget från brunnsparken. Mina fötter gick av sig själv, upp för en backe. Jag kände svagt igen mig, kändes som jag gått den här vägen förut, tänkte jag. Sen var det som en uppenbarelse som kom från ingenstan: Gårda textil. Gick in, hittade finaste röd-rosa randiga plyschtyget! jag blev glad! Det ska bli en lång munkjacka till mig! :) De andra tygerna är köpta på secondhand här i stan.
Köpte 70-tals tyget på Emmaus Björkå på Linnégatan. Det får bli väskor och necessärer.Kunde inte hjälpa det, men klänningen kallade på mitt orangea hår! Den sitter perfekt på mig. Längtar till riktig vår!

2 kommentarer:

  1. Ooo gillar klänningen skarpt! Hoppas vi får se lite av dig på sömnadstimmarna i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Jadå! men jag får nog byta rum eftersom det finns inga fler fungerande symaskiner! ses imon! :)

    SvaraRadera