torsdag 4 februari 2010

mitt garn -secondhand garn




Idag har jag fixat garnet till det egna projektet så att jag kan sätta igång nästa vecka. Först ska jag skapa en moodboard kring projektet...jag är ju inspirerad av 70-talet så det får bli bilder och spetts och tyg som jag har hemma. Det ska bli kul att få sätta ihop en moodboard! Nu blir det ju så att jag gör den i efterhand, jag vet att jag vill göra vantar av garnet.

I min moodboard kommer definitivt detta foto av ett tyg som jag älskar vara i centrum för 70-tals uttrycket. Jag älskar färgerna, det grafiska mönstret och växtformationerna. Det ger mig också på nått vis en känsla av Japan.


2 kommentarer:

  1. Du har verkligen valt fantastiska färger Frida. Me like! Spännande å följa hur de tunna trådarna blir till ett par vantar. Ser att garnvinderit blev lyckat.

    SvaraRadera
  2. Ja! det ska bli spännande!!hehe!

    SvaraRadera