tisdag 27 april 2010

All is full of love






Mitt nya (egna) projekt: All is full of love.

Projektet görs av kärleken till hantverket, kreativiteten, miljön, människan och djuren. Återbruk som byggs på en tanke om kärlek. Projektets namn >>All is full of love<< refereras till artisten Björks låt med samma titel. Björk som artist och människa inspirerar mig till detta projekt. Att ta hand om varandra och vår miljö och göra "döda", bortglömda eller slitna ting till levande med hjälp utav nål och tråd.
Allt jag använt för att göra denna väska är secondhand-fynd. Det grova Lovikagarnet som jag köpt på en loppis och virkat väskan av, är troligtvis växtfärgat med björklöv. Extremt passande för detta projekt! Broderigarnet som jag använt till texten "All is full of löv" har jag fått av min svärmor, och är också secondhand.

2 kommentarer:

  1. Skitsnygg väska, skitcool inspiration och skitbra musiker.

    SvaraRadera
  2. tack tack tack! :P jag ser såååååå fram emot att verkligen få jobba med det! ska bli kul att få följa allas bloggar igen (förhoppningsvis bloggar många). kram

    SvaraRadera